GÖLGE VE KEMİK - SERİ YORUMU





Merhaba !
Herkese kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum.Bugün sizlere kesinlikle mükemmel bir kitabı tanıtacağım.Büyük bir ihtimalle bu yorumdan hemen sonra kendinizi kasada Gölge ve Kemik serisini alırken bulacaksınız !
Gözlerinizi kapatıp açtığınızda,her nefes alışınızda, aklınıza bu kitap gelecek etkisinden kurtulamayacaksınız ! :))

TANITIMI:

Onu yalnızca geçmişi... geleceği ise bir tek o kurtarabilir...

"Bekle!" diye sesimi yükselttim ama o çoktan arkasını dönmüştü. Kolunu tuttum, bizi izleyenlerden gelen şaşkınlık dolu seslere aldırış etmedim. "Bir yanlışlık olmalı. Ben... düşündüğünüz gibi..." Yavaşça bana dönüp kolunu tutan elime ters ters bakınca sustum. Elimi çektim ama öyle hemen geri adım atmayacaktım. "Ben düşündüğünüz kişi değilim," diye fısıldadım çaresizce.

Karanlıklar Efendisi biraz daha yakınıma geldi, sadece benim duyabileceğim bir sesle, "Kim olduğunu bildiğini hiç sanmıyorum!" dedi.

Kitap hakkındaki yorumlar:


"Zengin fantastik öğelerle oluşturulmuş bir dünya, büyüleyici kurgu ve sizi kendine bağlayan duygusal bir kanca gibi... Sayfaları çevirirken kendinizden geçecek, final sahnesinde tüm tahminleriniz yanlış çıkacak ve doruk noktasında alnınızdan vurulmuşa döneceksiniz!"

Horn Book Magazine



"Bu büyüleyici dünya, içinde birçok tuzak barındırıyor. Mitolojiyle süslenmiş ve inandırıcı karakterlerle güçlendirilmiş roman sarsıcı sürprizlerle heyecanı ve adrenalini zirveye ulaştırıyor. George R. R. Martin ve J. R. R Tolkien hayranlarına özellikle tavsiye edilir."

RT Book Reviews



"Baş döndüren, eşsiz bir dünyada beklenmedik sürprizleri olan muhteşem bir kitap. Fantastik roman severlerin gözdesi olacak."
Library Journal

"Etkileyici betimlemelerle dolu, entrika ve akıl almaz büyülerle süslenmiş, içinde pek çok sürpriz barındıran bu macera aynı zamanda romantizm ile tehlikeli bir tutkuyu da bir arada sunuyor."
Publishers Weekly


 Haydi,yoruma geçelim!



Baş karakterimiz Alina ve Malyen aynı yetimhane de yaşayan ,birbirlerini seven ve aralarında büyük bir bağ olan arkadaşlar.
Bir gün Dük'ün yetimhanesine iki kişi gelir , Alina ve Malyen'i  Grisha okuluna götürür.
Ama okula gitmek için karanlıklar diyarından geçmek zorundadırlar. 
Karanlıklar efendisinin yarattığı karanlıklar diyarından..

!SPOİLER!
!(Oradan geçerken Volcralar tarafından bir saldırı olacak) !

Volcralar saldırırken ne yaptığını anlamayan alinanın elinden beyaz bir ışık çıkar ve volcralar kaçar.
Buna şahit olan kişiler Karanlıklar Efendisine olayı anlatınca karanlıklar efendisi anlar.
Alina yıllardır beklenen Güneşin elçisidir.
Alina'yı Baghra adında bir büyücünün yanına-gücünü kendi kullanabilsin diye-gönderen karanlık lord
Alina'nın gücünü geliştirmesini istiyordu.
Alina Baghra ile çalışırken çok çabalıyor,buradan gitmek,karanlıklar diyarını yok etmek istiyordu ama Karanlıklar efendisinin planlarından haberi yoktu.
Karanlıklar efendisinin planları neydi?
Alina bunları öğrenince ne yapacaktı ?
Tüm bunlar olurken Malyen ile Alina birbirleriyle iletişim kuramadılar.
Uzaklaştılar.
Korktular
Hep birbirlerini 
düşündüler
 Onları birbirlerinden ayırmaya çalıştılar
ama 
onları kimse ayıramadı.

Alinanın gücünün tamamına ulaşabilmesi,karanlıklar diyarını yok edebilmesi için,
3 büyüteci toplamak zorunda.

Karanlıklar efendisi ve Alina arasında kavgalar olacak.
Malyen ile Alina arasında uzaklaşmalar başlıyor.

Son olarak sarayla bilgi vermek istiyorum ,

Grishaların başında Karanlıklar efendisi var ;
tüm ülkeyi yönetense Kral.
Karanlıklar efendisi hep şunu istedi :
Ülkenin başına geçerek,herkesi yönetmek.

Son kitapta ise kitabın isminde ki gibi (Çöküş ve Yükseliş) her şey bi anda bitiyor
bi anda başlıyor.Sonun başlangıcı gibi.
Yazar,olağanüstü hayal gücüyle yarattığı  bu kitapta  her şeyi açıkça ,akıcı ve güzel bir şekilde yazmış.
Okunmayı hak ediyor.

/KİTAP ALINTILARI/


"Sadece bize hatırladıklarını  anlat, izci," 
diye emretti Raevsky.
"Hatırlamıyorum,"dedi Malyen.
Yüz hatlarındaki inatçı duruşu fark ettim,
yalan söylediğini anladım.Neler olduğunu hatırlıyordu.
"Volcranın kokusunu aldım,üzerimize atıldığını gördüm.
Alina çığık attı,sonra da etraf bembeyaz oldu.
Tüm dünya ... ışıkla parladı"
(Gölge ve Kemik S.58)


vucumun içindeki yarayı ovarak Malyen'in sesinin,
"Bize hiçbir şey olmayacak, Alina.
Hiçbir şey olmayacak,"dediğini duydum.
"Umarım öyle olur,Malyen,"diye fısıldadım
 yastığıma ve gözyaşları dökerek uykuya daldım.
(Gölge ve Kemik S.130)

"Sana bir lider olmak istiyorsan bir lider
 gibi düşünmeye ve hareket etmeye başlama vaktinin geldiğini söylüyorum."
"Biliyor musun ,aynı şeyi daha önce Karanlıklar Efendisi'nden 
ve onun destekçilerinden duymuştum.Vahşi ol.Zalim ol.
Uzun vadede daha çok hayat kurtulacak."
"Beni Karanlıklar Efendisi gibi biri olarak mı görüyorsun ?"
Ona dikkatle baktım;sarı saçlar,jilet gibi bir üniforma,fazla zeki bakan ela gözler...
"Hayır,"dedim yavaşça."Bence onun gibi değilsin."
Malyen'in yanına gitmek için ayağa kalktım.
"Ama daha önce de yanılmıştım."

(Kuşatma ve Fırtına -S.191)


"Yanında o izcin,o Lantsov köpeği varken farklı olacağını mı sanıyorsun?"
"Evet,"dedim sadece.
"En güçlüleri sen olacağın için mi?"
"Senden daha iyi adamlar oldukları için."
"Belki sen beni daha iyi bir adam yaparsın."
"Belki sen de beni bir canavar yaparsın."
(Çöküş ve Yükseliş S-83)


Serinin 1.kitabı Gölge ve Kemik kitabında, Alina her şeyin farkına varıyor,anlamaya,saraya alışmaya çalışıyor ama akıcı bir şekilde.

Serinin 2.kitabı Kuşatma ve Fırtına kitabında,Nikolai adında birisiyle tanışıyorlar.Aynı zamanda Tolya ve Tamar adında ikizleride tanıyorlar.

Serinin son kitabı Çöküş ve Yükseliş kitabında ise,Apparat ve Alina işbirliği yapıyorlar.Karanlıklar Efendisi ile Alina büyük savaşlarına devam ediyorlar.

Kitap bitince tam olarak yanımdakine yaptığım;



KİTAP FİLM OLACAK MI ?

Bugünlerde çok sorulan sorulardan biri de Gölge ve Kemik film olacak mı sorusuydu.
Evet,güzel haberi veriyorum.
Filmin lisansını Harry Potter'ın 
yapımcısı almış.
En kısa zamanda film olacak. :D




Özet olarak,kitap süper !
Kitabı okurken sıkılmıyorsunuz.
Eğer,sizinde fantastik roman seven tarafınız varsa kesinlikle alın ! :))



PUANIM: 5/5


Yolculuğumuz Karanlıklar Diyarına !
-AYŞEGÜL









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder