ELBİD AVCISI - KİTAP YORUMU

GÜNAYDIN !!
Harika, benim 'enlerimden' olan bir kitap..
Türk bir yazar..
Harika bir yaratıcılık..
Son derece akıcı,güzel,sürükleyici,geceleri sabaha kadar okunabilecek, geceleri rüyalarınıza girecek bir kitap.(Ki benim her gece rüyalarıma girdi.)

TANITIMI :

 Yaşamla ölüm arasındaki bölgede kalan Ela, hayata dönebilmek için Elbid Avcısı olmak zorundadır.

Elbidler, komaya giren insanların nefes parçacıklarıdır ve ara dünyada herbiri farklı bir varlık görünümündedir.

Ela, konuşabilen Madalyon'u ve Zip'i Beyaz'ın yardımıyla bir yandan Elbildlerini yakalamak için uğraşırken, diğer yandan da Karanlık Bronlarına yakalanmaya çalışacaktır.

 Arkadaşlar  doğruyu söylemek gerekirse tanıtımı okuyunca pek bir şey anlamıyorsunuz, o yüzden bana güvenin ve yoruma devam edelim! :D


Şundan yakınıyorum ki,
Fiyatı değerine göre çok az ve hak ettiği ilgiyi görememiş,
Sadece yeteri kadar reklamı yapılmamış ama harika rüyalardan çıkmayan bir kitap.
Gerçekten diğer romanlardan bir farkı yok,çocukça bir kitapta değil.
Neden böyle bilmiyorum.
Üstelik yazan kişi çok güzell :))
İlgiyi hak ediyor.

Yoruma geçersek;
Elbidler komaya giren insanların nefes parçacıklarıdır.
Ela'ya birgün araba çarpar ve yoğun bakıma girer.
Gözlerini açtığında ölülerin ve yarı-ölülerin olduğu yerde uyanır,her şeyi anlamaya çalışır ve anlar :
Elbidleri 7 günde  yakalamak zorundadır  yoksa komadan çıkamayacak ölecektir.
Elbidler ise Ela'nın özelliklerine göre şekillenmiş,istedikleri şekillere girebilen varlıklardır.
Nefret,bencillik,sevgi,merhamet.inatçılık ve cesaret elbidleri.
Ela, Elbidlerin yerlerini bulmaları için zip konseyi ona bir zip ve madalyon veriyor.

Zip nedir ?
Zipler, kısa boylu daha önceden komada kalan insanların yakalayamadığı elbidlerdir.
Diğer elbidleri yakalamaya yardım edecek 'Beyaz'

Madalyon nedir ?
Madalyon yüzyıllar önceden yasak işler yapan insanların ruhunu taşıyan,elbidleri hisseden,bir varlıktır.

'ASİ ELBİDLER ASİ İNSANLARDAN ÇIKAR'

Elbidler özelliklere göre 6'ya ayrılır ;
Nefret,bencillik,sevgi,merhamet.inatçılık ve cesaret .
En zor yakalanabilen elbid ise tabii ki nefret elbidi.

Bu yolculukta karakterlere asla ama asla güvenmeyin!
Sahte görünen gerçekler,gerçek gibi görünen sahteler var!!

Benim bu kitabı okumama vesile olan ablamın arkadaşı Sevgili Ayşenur ablaya çok teşekkür ediyorum. :))
Beni böyle güzel bir kitabı okumamı sağladı :D
Dürüst olmak gerekirse ben de ilk başta ön yargıyla başladım.Çünkü kitap okuduğumuz yabancı yazarların romanları gibi değildi -farklılıkları vardı işte- o yüzden ön yargılıydım.
Açıkçası bu kadar güzel beklemiyordum.
Şimdi böyle düşündüğüme üzülüyorum.
İyi ki okumuşum :/

ELBİD AVCISI NASIL BAŞLIYOR ?

Baş karakterimiz Ela,kibirli,burnu havada kuzeni Sima'yı sürekli üzen bir kız (tabii yaşadıklarından sonra değişecek )
 Ela'nın gerçek arkadaşları olduğuna inanan ama onun sadece parası için yanında olan arkadaşları var.
Zamanla hatalarını anlayacak mı ?
Okuyalım görelim !

-KİTAP ALINTILARI-

"Me..Me...Merhaba..."
Adam,"Boşuna uğraşıyorsun,"dedi.
"Seni göremez ve duyamazlar."
"Ama..Neden?"Adam çok sıradan bir şeyden
 söz ediyormuş gibi normal bir sesle,
"Sen yarı ölüsün çünkü,"dedi.
"Bir kaza atlattın.Tehlikeli bir kaza...
Ölmek üzeresin ve çok az zamanın var."
(S.45)

Ela kağıdı alarak sesli olarak okudu: 
"Kırmızı:Merhamet-Tehlikesiz,Sarı:Cesaret-Birazcık tehlikeli,
Mavi: Bencillik-İkna edilemez,Yeşil : İnatçılık-Umutsuz Vaka,
Siyah:Nefret-Tehlikeli,Pembe:Sevgi-Zararsız."
Zip kafasını salladı ve devam etti.
"Hepsini yakalar ve Sihirli Kavanoza hapsedersin
Bu sayede tüm elbidler,normal şekilleri olan nefes şekline
 dönüşürler ve hayata dönersin."
(S.85)
********************
Altımız da ayrı rengiz.
Tek teker ezberlemen gerek.
Hepimiz farklı farklıyız.
Bu altı karakter demek. 

Cesaret sarıdır ama
Pek de karadır gözü.
Hiçbir şeyden korkmaz,
Dinlemez o hiçbir sözü.

Nefretten korkmalısınız.
Karanlıktır onun rengi.
Avcıları çok korkutur.
Bulunmaz nefretin dengi.

Sevgi,pembe rengi sever.
Pek zararsızdır aslında.
O sevgiyi bulmayı dener,
Yakalarsın en sonunda.

Kalbini mesken tutmuştur
Kırmızı renkli merhamet.
Sana yardım bile eder.
Bu onu avlaman gerek.

Bencillik en çetinimiz
Altı kardeş arasında.
Mavidir ve yakalanmaz
Bu zorlu av sırasında.

Bana gelince,yeşilim,
Seninde gördüğün gibi.
Oldukça akıllıyım.
Sence de öyle değil mi?

Pes edecek olursan,
Alırız senin canını.
Kaçırırsın elinden 
Kullanmazsan zamanını.

Avcılar aptaldırlar,
Yakalayamazlar bizi.
Bizlerse Elbidleriz ve
Sevmeyiz hiçbirinizi.
(S.174)

Arkadaşlar, kitap gerçekten çok güzel.
Eğer sizde başka bir dünyada elbidlerinizi bulmak isterseniz ,alın!


Kitap bitince ben ;


Elbidlerinizi yakalamanız dileğiyle;
-Ayşegül









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder