Korku Kitap Yorumu - Stefan Zweig


Herkese merhaba ! Bugün havanın birden ısınmasıyla gelen canlılıkla beraber okuduğum kitabı - Korku'yu- daha çabuk bitirdim.Stefan Zweig'a her okuduğum kitapta biraz daha bağlanıyorum.Anlatımına,betimlemelerine,insan psikolojisini açıklayışına bayılıyorum.Korkuyu okurken zamanın nasıl geçtiğini anlamadım.Fazlasıyla akıcı ..


Konusuna geçecek olursak,

Irene isimli burjuva dünyasından zengin bir kadının,rahat yaşamından sıyrılarak genç bir piyanistle kocasını aldatmasını ve bir şantajcının bunu kullanarak ondan para istemesini konu alıyor.
Tüm bunlar olurken Irene'nin yaşadıkları,hissettiği pişmanlık,şantajcıdan para ile huzurlu gün satın alması,duyduğu utanç ona ağır geliyor.
Irene baskı sürekli kocasının bu durumu öğrenebileceği korkusuyla şantajcının her istediği parayı veriyor. Kitap beklenmeyen olaylarla bitiyor.

Unutmayın ; 
Suçunuzun öğrenilmesi korkusuyla yaşamaktansa ,suçunuzun ortaya çıkması çok daha iyidir.


-ALINTILAR-


"Şimdi her şeyin sonuna yaklaştığı sırada ilk kez bir başlangıç hissediyordu." 


"Korku cezadan daha beterdir,çünkü ceza bellidir,ağır da olsa,hafif de,hiçbir zaman belirsizliğin dehşeti kadar,o sonsuz gerilimin ürkünçlüğü kadar kötü değildir."



"Belki de insan en büyük utancı kendine yakın hissettiklerine karşı duyar."



Bana göre herkesin okuması gereken kitaplardan biri,son derece sürükleyici zaten Stefan Zweig okumaya başlarsanız bir daha bırakamazsınız :)
Mutlu Günler !


Eğer kitabı okumaya karar verirseniz veya okuduysanız bana sosyal medya aracılığıyla ya da yorum aracılığıyla yazmayı unutmayın :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder