BİR KADININ HAYATINDAN 24 SAAT- STEFAN ZWEIG

stefan zweig kitap yorumu


BİR KADININ HAYATINDAN 24 SAAT 

"Bir kadının tutkuları,düşünceleri,hayal kırıklıklarını anlatan, bir insanın hayatını kurtarmak için kendi onurunu bir kenara bırakan kadının hikayesi."

Uzun zamandır buraya uğramıyordum,artık hep buralardayım !
Modern klasiklere,Stefan Zweig ile başladım.İyi ki başladım.Bir kadının yaşamından 24 saat,muhteşem bir yapıt.Okumanızı şiddetle tavsiye ederim.İlk konusundan,daha sonra yorumumdan bahsedeceğim.

Konusu şöyle ;
Kitap aslında bir kadının kitaptaki baş karakterle aynı otelde olması ve o kadının yani madam henriette çocuklarını ,eşini bir kenara atarak daha yeni tanıştığı genç adamla kaçmasını konu alıyor.Baş karakterimiz,herkes kadını suçlarken,onun haklı sebebi olduğunu,hislerine inanarak Tutku’yla başka bir yolculuk istediği savunuyor. Herkes baş karakterin yanlış düşündüğünü söylerken,yaşça büyük asil bir kadın (Mrs C.)baş karakterimizle konuşmak, yaşadığı 24 saati anlatmak istediğini söylüyor.Asıl hikaye burada, Mrs C.’nin hayatı boyunca hiç unutmadığı 24 saat : bir kadının önce çok ümitlenip,kendini kandırıp,daha sonra hayal kırıklığına uğradığı 24 saat.

Aslında , bu kitap sizin insanlara bakış açınızı değiştirebilir, kendinizi sorgulamanıza neden olabilir.
Bir insanın yüzüne bakmadan,vucut diline,ellerine bakarak onun hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.
Kitapta çoğunlukla böyle oluyor,adamın elleri hakkında düşündüklerini sayfalarca anlatmış.Normalde ben sıkılırdım ama o kadar akıcı ki zevkle okudum.

-ALINTILAR-

>"Oysa bir kadının duyguları,söze dökmeden ve bilincinde olmadan da her şeyi bilir."

>"Ama sonuçta zaman her şeyin ilacı, alınan yaşın da tüm duygular üzerinde özel ve hafifleştirici bir etkisi var."

Cara Signora Henrietta*



Stefan Zweig,her şeyi öyle bir betimliyor,olaylara farklı yönlerden bakıyor ki başınızın dönmesi mümkün !
Kitabı kesinlikle okumalısınız ! 
Mutlu günler :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder